For å endre tekststørrelsen, hold Ctrl/Cmd-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske

Tiltakskort

Moduler i CIM - Tiltakskort Tiltakskort

Når en hendelse oppstår og den skal håndteres, handler det ofte om å finne de rette tiltakene og utføre dem. Idet en hendelse inntreffer er det viktig å være godt forberedt. Dette innebærer blant annet å ha identifisert potensielle hendelser og hvilke tiltak og aksjoner som er viktige å utføre når hendelsen inntreffer.

 

I CIM kan du opprette og distribuere sjekklister med tiltak som er identifisert og som må iverksettes. Du kan knytte tiltakene til en person eller en rolle, si noe om i hvilken rekkefølge de skal utføres, og du kan følge opp status på gjennomføringen. Det er enkelt å opprette sjekklister og maler som kan hentes inn og brukes i bestemte situasjoner, eller når det skal trenes på å håndtere en bestemt type hendelser.

 

Modulen Tiltakskort inneholder verktøy for å:

  • Opprette og vedlikeholde et bibliotek med tiltakskort/sjekklister
  • Hente inn tiltakskort som er relevante for å håndtere bestemte typer hendelser
  • Ha oversikt og følge opp status og gjennomføring av tiltak i tiltakskort

Et tiltakskort kan inneholde ett eller flere tiltak som må utføres, og/eller meldinger som må sendes. I tillegg kan tiltakskort ha følgende egenskaper:

  • Tiltakskort kan være generelle og kan brukes i alle typer hendelser og hendelsestyper, eller de kan knyttes til en eller flere hendelsestyper
  • Du kan definere alvorlighetsgrad for hendelser, og slik sortere tiltak i et tiltakskort ut fra alvorlighetsgraden
  • Du kan rettighetsstyre tilgangen til en eller flere roller, eller bestemte organisasjoner/avdelinger hvis du har brukt denne funksjonen i CIM

Når en hendelse registreres i CIM kan du definere hendelsestyper, som kan bestemme hvilke tiltakskort som skal brukes.

 

Del på